Komputerowa geometria kół

geometria kół samochodu

Wykonujemy pomiar geometrii kół pojazdu na ultranowoczesnym i innowacyjnym urządzeniu HWA G-18.
Pomiar wykonywany jest jednocześnie na czterech kołach auta i pokazuje parametry w czasie rzeczywistym!.

Nowoczesne 4 głowice pomiarowe są wyposażone w 8 nowoczesnych kamer CCD, które dają podgląd on-line na rzeczywiste parametry pojazdu.
Urządzenie HWA G-18 umożliwia pomiar bez konieczności podnoszenia auta a kompensacja bicia 4 kół zastępuje funkcja przetaczania pojazdu co skraca do minimum cza wykonywanej czynności pomiarowej. Geometria posiada certyfikat ITS i jest zalecana do stacji kontroli pojazdów.
U nas każdy właściciel auta otrzymuje czytelny i precyzyjny wydruk parametrów geometrii kół pojazdu przed i po wykonaniu usługi.

Ważne!
Na otrzymanym wydruku wykonanej geometrii kół pojazdu parametry negatywne zaznaczone są kolorem czerwonym a parametry prawidłowe w kolorem zielonym.

Przykładowe ceny usługi:

  • Kontrolny pomiar geometrii kół samochodu z wydrukiem pomiaru (bez regulacji) 100 zł
  • Ustawienie zbieżności kół samochodu (przednia oś pojazdu) od 140 zł
  • Ustawienie geometrii kół samochodu (oś przednia i tylna) od 230 zł
  • Podgrzewanie śrub regulacyjnych przy pomocy nagrzewnicy indukcyjnej koszt dodatkowy 30 zł
  • Dodatkowe obciążenie samochodu (np. BMW) koszt 50 zł
komputereowa geometria kół auta

Układ kierowniczy

Układ kierowniczy jest jednym z najważniejszych w samochodzie bo od niego zależy precyzja prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy. Dlatego ważne jest prawidłowe ustawienie geometrii kół, a geometria decyduje o stabilności samochodu i jego kierowalności. Geometria zawieszenia to zestaw parametrów, który definiuje położenie oraz ruch koła podczas jazdy. Najważniejszym parametrem geometrii jest zbieżność czyli relacja wzajemnego ustawienia kół przednich i tylnych. Zbierzność regulowana jest przy pomocy drążków kierowniczych.

W nowoczesnych samochodach jest to jedynym parametrem do regulacji. , i decyduje o stabilności przy jeździe na wprost oraz o oporach toczenia i zużyciu opon. Geometria samochodów osobowych to kompromis pomiędzy ustawieniem umożliwiającym spokojne poruszanie się po prostej i takim ,które umożliwi żwawą jazdę po zakrętach. Następnym parametrem geometrii jest kąt pochylenia kół. Zły kąt pochylenia kół może powodować Sciąganie pojazdu,nadmierne dociążenie łożysk kół oraz szybsze zużycie opon.

Raport pomiarów

Po wykonaniu pomiarów geometrii samochodu dostaniesz taki raport.

geometria pomiary raport